Gradonačelnik Josip Berket, predsjednik Gradskog vijeća Darko Varnica, pročelnik za urbanizam, graditeljstvo i komunalnu Ronald Rejo i predsjednik Savjeta za urbanizam i Eu fondove, sudjelovali su u Zagrebu na nekoliko sastanaka kako bi, između ostaloga, što bolje pripremili skorašnju tematsku sjednicu Gradskog vijeća o prometu.
“Kaštela već dugo vremena imaju problema s prometom, a dodatne je probleme stvorilo neadekvatnog rješavanja proširenja magistralne ceste D8. Zbog toga želimo da struka pojasni daljnje planove, obavili smo razgovore u Institutu građevinarstva Hrvatske, bili smo i kod državnog tajnika za graditeljstvo, koji je predsjednik NO HC, a dogovorili smo za slijedeći tjedan sastanak u Hrvatskim cestama, koje su investitor rekonstrukcije ceste D8”, kazao je gradonačelnik Berket, pojasnivši kako će se i vijećnici na slijedećoj tematskoj sjednici Gradskog vijeća baviti problemima brze ceste.
Inače, krajem ovoga mjeseca bit će gotova velika studija s cjelokupnim prometnim rješenjima od Omiša doTrogira. Razumljivo je da je glavna tema problem Splita, no ni u ovom se slučaju ne mogu zaobići Kaštela.
SIGURNOST GRAĐANA JE NA PRVOM MJESTU
“Kod pripreme širenja ceste uvijek je u prvom planu bila cijena metra četvornog zemlje, a ja mislim da je puno važnija sigurnost građana, odnosno kako da širenje magistrale prođe na pravi način, da cesta ne dijeli Kaštela na dva dijela, da komunikacija naselja sjeverno i južno od magistrale bude normalna, te da se to predvidi već u projektnoj dokumentaciji, a ne da se naknadno dodaje”, naglasio je gradonačelnik Berket i dodao kako će Grad inzistirati na maksimalnoj sigurnosti građana, koja mora biti na prvom mjestu.
Gradonačelnik Berket je naveo i primjer križanja u Sućurcu, gdje se promet regulira semaforom, a pješaci se koriste pothodnkom, koji je u stvarnosti tunel oborinskog kanala, što je najgore rješenje jer djeca idu kroz kanal, koji je cijelu zimu pod vodom.
“Ne smije se štedjeti na sigurnosti jer će to kasnije koštati mnogo više. Često puta ljudi misle kako im je napravljena usluga, a kasnije je svima jasno kako bi bilo bolje da je sve izvedeno po projektu”, podsjetio je gradonačelnik.
NOVE CESTE ĆE DEVASTIRATI KOZJAK
Komentirajući planiranu novu četverotračnu cestu, iznad postojeće Magistrale, gradonačelnik Berket je upozorio kako postoji opasnost da cijela Kaštela i Kozjak pretvorimo u neku transvezalu brzih cesta, pitajući se što će ostati od Kozjaka, te hoće li se to uopće moći ostvariti ili će ostati samo mrtvo slovo na papiru.
“Dužni smo pokoljenjima, koji dolaze iza nas, ostaviti nešto kako bi se mogli i oni razvijati, ne možemo skinuti odgovornost objašnjenjem kako su bila takva vremena” zaključio je gradonačelnik Berket i naglasio kako je osobno odgovoran za vrijeme dok je na čelu Gradske uprave Kaštela.
Govoreći o ribarskoj luci Brižine, gradonačelnik je napomenuo kako se već nekoliko mjeseci angažirano bavi tom temom, te je organiziran sastanak s državnim tajnicima, Božanićem i kap. Mariom Babićem, zajedno s ministrom gospodarstva Popijačem. Ideja je da se na prostoru Brižina napravi prava ribarska luka s pomorskim centrom jer sadašnje stanje nikome ne odgovara. Sami vezovi, bez dodatnih sadržaja, definitvno nisu ribarska luka. Normalne mediteranske luke imaju hangare sa servisima za brodove, rezervne djelove i slično. Grad Kaštela je zbog toga pokrenuo promijene GUP-a, koje su u skladu sa županijskim planom, a to je i državni interes jer bi se tako moglo otvoriti i do 250 novih radnih mjesta. Ujedno bi se ribarima s ovog područja osigurala mogućnost redovitog servisiranja brodova.